10 Savjeta za pisanje odličnih e-mailova

Danas se sve više komunicira preko e-mailova. Koristimo mailove da ispričamo nešto prijateljima, klijentima, profesorima na fakultetu ili srednjoj, šefu ili zaposlenicima i sl. Tko god bio primatelj vašeg maila on mora biti napisan vješto. Kada dobro napišete mail bolje je razumljiv, više čitljiv, privlačiniji drugima i sl. Time si štedite vrijeme, ali i zarađujete povjerenje i poštovanje od drugih tj. primatelja maila.

Odgovarajte na mailove što prije.

Sve više i više ljudi komuniciraju preko maila. Čak i kada su blizu jedni drugima. Istraživanja pokazuju da oko 30% ljudi koji šalju mailove tj. klijenata očekuju odgovor unutar 6 sati, a oko 60% očekuje odgovor unutar 24 sata. Ista istraživanja pokazuju da ne odgovaranje na mailove na vrijeme u 50% slučajeva rezultira stvaranjem negativnog mišljenja o kompaniji.




Naučite pisati Email.
Loše napisan email će dovesti do toga da ćete mailove morati pisati ponovno da bi bili bolji, pa ponovno, pa ponovno što rezultira ogromnim zauzećem vašeg dragocjenog vremena. Također mogu dovesti i do skupljeg načina komuniciranja, telefonom što govori da su vaši klijenti ljuti što im šaljete mailove koje ne razumiju.
Evo nekoliko jednostavnih savjeta kako dobro napisati mail:
1. Dizajnirajte vaš mail tako da je lako čitljiv na ekranu. Ne pišite mail sa dugačkim rečenicama. Svaki red u mailu mora biti kratak. Najidealnije je pisati 6-7 riječi u svakom redu..
2. Neka vaš tekst na naslovom bude razuman i privlačan,a ne kao da je robotski tipa “Odgovor na vaš upit” i sl. I pobrinite se da ne izgleda kao spam.
3. Pišite jednu temu po jednom odlomku. Između svakog odlomka ostavite prazan red, da je lakše uočljivo gdje završavaja odlomak i gdje počinje novi.
4. Budite kratki. Pokušajte u što manje riječi objasniti ono što želite. Kada se govori o mailova tada vrijedi ona izreka”manje je više”.
5. Koristite jednostavne, lako razumljive rečenice. Pišite kao da taj mail šaljete mlađim uzrastima, pogotovo ako kreirate mailove koji će se slati automatski. Jer neznate koliko je obrazovana, koje je dobi te koliko dobro poznaje jezik osoba koja prima mail.
6. Nemojte biti nagli i oštri. Ako je vaš klijent nezadovoljan vašim uslugama prihvatite ili je kod vas našao neku pogrešku to njegovo stajalište te jasno recite da ćete popraviti situaciju.
7. Kada odgovarate odgovorite na sva postaljena pitanja. Djelomičan odgovor, pogotovo ako odgovorite nakon dužeg vremena, može naljutiti vašeg kontatka i to daje vašoj kompaniji izgled neozbiljnosti i nemara.
8. Jasno kažite koje akcije ćete poduzeti sljedeće i kada čitatelj može očekivati sljedeći kontakt od vas.
9. Ne pišite ili ne pitajte neke osnovne informacije o kontaktu ako se toga samo donekle sjećate iz glave, pogotovo ako je ista informacija uključena u originalni primljeni mail od kontakta. Iako zvuči malo čudno da se takva pogreška dogodi, začudili bi se koliko puta ljudi naprave tako očite pogreške u mailu. Primjer, sigurno vam nebi bilo ugodno kada bi nekoga tko se zove Marko, nazvali Petar.
10. Ne dajte vašem kontaktu odgovore tipa da potraži odgovor na vašoj stranici. U većini slučajeva taj kontakt je već bio na vašoj stranici i nije uspio naći odgovre na pitanja kojaga zanimaju. Ako baš želite da se vrati na stranicu, dajte mu direktan link do informacije koju je tražio.