Što je SEO?
SEO – Search Engine Optimisation. U zadnjih nekoliko godina tražilice su postale najvažniji faktor u promociji vaše web stranice. Najveće tražilice zajedno generiraju oko 1 milijardu pretraživanja svaki dan.
Danas preko 80% ljudi koriste internet kada žele kupiti neki proizvod ili traže nekuz uslugu. Top 3 stranice na tražilicama dobivaju oko 85$ od prometa na tom dijelu pretraživanja na tražilicama. Ako imate stranicu, vaš cilj je da budete na prvoj stranici rezultata tražilica ili barem na prve tri stranice rezultata da bi dobili prometa sa tražilica. Kako to učiniti? To nije tako jednostavno kao što većina ljudi misli. Najčešće pitanje koje čujem je: “Jeli moj sajt indeksiran na Googleu?”. To provjerite tako da upišete svoj URL u tražilicu i ako se vaš sajt ne pojavi tada niste indeksirani. Ako imate jedinstvenu stranicu onda je lako doći u prvih nekoliko stranica rezultata u tražilicama. Ako pak imate neku temu stranice koja je dosta korištena, tada imate vrlo veliku konkurenciju i teško je doći do uspjeha.
Svi koji posjeduju web stranicu, naravno, voljeli bi biti prvi na googleu za njihove glavne ključne riječi, ali to zahtijeva puno vremena i truda. Najvažnije je da morate optimizirati vašu stranicu da dođete do ovoga.
Nakon što “pauci” tražilica pretraže internet, tada tražilice matematičkim formulama rankiraju stranice po važnosti i relevantnosti prema ključnim riječima. Te formule se još nazivaju algoritmi. SEO opisuje tehnike kako rankirati stranice na tražilicama.
Postoji dva procesa u optimizaciji. To su “on page” i “off page”. On page su promjene koje su napravljene na fizičkom izgledu stranice te kodu od kojeg se stranica sastoji. To uključuje ubacivanje ključnih riječi u dijelove stranice za koje tražilice misle da su najvažniji. Off page optimizacija je proces izgradnje linkova do stranice. To znači da što više stranica stave link na njihovoj stranici do stranice koju vi optimizirate. Ovo je vrlo važan dio optimizacije zato što je glavni kriterij po kojemu tražilice rankiraju stranice je popularnost prema broju linkova.
Naravno postoji i puno drugih tehničkih promjena koje su potrebne za SEO optimizaciju stranice o kojima ipak neću pisati u ovom članku. Jedna vrlo važna stvar koju morate zapamtiti kod optimizacije je to što se SEO ne odvija “preko noći”. Ponekad može proći i do nekoliko mjeseci prije nego primjetite osjetnu promjenu u rankingu vaše stranice. Google trenutno ima indeksirano oko 10 bilijona stranice, a svakim danom se to sve više povećava što znači da tražilice automatski imaju više posla da naprave.
Mnoge kompanije plaćaju profesionalce da optimiziraju njihove stranice. To je odličan način optimizacije ako im se neda učiti da to mogu napraviti vlastoručno.